Om tjejer får högre status får killar också sminka sig

Kul att varje gång jag loggar in på min blogg är det någon hemlig person som skriver: "men du det finns folk som är feminster som hatar man, och säger att man är djur. Just det alla feminster är manshatare, feminster är inte för jämställdhet"

Jaha så bara för att man säger att kvinnor har lägre lön än män har man manshatare?

Att det finns folk som kallar sig feminister som är manshatare, har ju inget med feminism att göra. Det är ju deras personliga åsikter. Om en moderat säger att invandrare förstör för sverige, är då helt plöstligt alla moderater rasister?

Ja för det är typ 1 feminst som sagt att den hatar män. Alla andra feminister som älskar både män och kvinnor men vill ha en mer rättvisvärld, dom märks inte.

Det här har bara fått mig att inse mer att fan vilket ojämställt samhälle vi lever i.

Om man är socialdemokrat betyder det då att man gillar Mona Sahlin och håller med allt hon säger?

Om man är feminism, tycker man då likadant som alla andra feminister? neeej. Det enda jag tycker är att män är överodnade och att kvinnor borde få samma rättigheter. Feminister tycker inte att kvinnor ska vara överodnade män. Och feminism är en del av jämställdsarbetet. Att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. Men män ska även ha samma rättigheter som kvinnor. Män ska ha samma rättigheter som kvinnor till att sminka sig, ha på sig kjol och högklackat, det handlar också jämställdhet. vad kallas det maskulinism? Saken är att idag är det nedvärderande för en kille att var feminin. Därför måste först tjejernas status höjas, så att det sedan accepteras att killar vill vara som tjejer. I framtiden är killar med rakadeben inte omanliga utan normala, alla borde få välja vad de vill göra oberoende av deras kön.

Den här bloggen ska inte ens handla om feminism, men eftersom folk kommenterar om det så... Det här ska handla om att det är inte jämlikt mellan män och kvinnor.

Kommentarer
Postat av: Lars

Smink <3

Jag måste skaffa en kilt också snart ^^

2010-01-28 @ 15:53:34
Postat av: Pontus

Bra skrivet! Feminism är ett (orättvist) negativt laddat ord. Det är dags att släppa det och helt enkelt vara för jämställdhet!

2010-01-29 @ 18:55:16
Postat av: Candy

Jag håller med dig i det du skriver och jag kallar mig inte ens för feminist just för att även om jag har många gemensamma värderingar, är det så negativt laddat och jag är trött på att buntas ihop med rabiata manshatare. För det finns ju faktiskt sådana feminister också, även om de inte representerar alla. Men det fattar ju inte de andra. Så jag brukar säga att jag har: "feministiska och humanistiska värderingar".

2010-02-07 @ 18:42:54
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0