Damstoria, herstory, historia, history

Jag gillar inte bloggar. Jag gillar inte tanken på att skriva något andra kan läsa. Inte för att jag tror någon är intresserad av att läsa. Men jag måste skriva. Jag vill skriva för mig själv, för att kunna få ut mina tankar. För att fundera över det jag tycker att viktigt. Skriva är ett sett att tänka, att utveckla kunskap och ett sett att få förståelse.

Damstoria kommer från herstory, som kommer från history. History - the story of hi. Människornas historia, eller framförallt, vilket ordet berättar, männens historia. Människor = män, Human = män, Mankind = män. man = människa. Män är människor, män är normen, kvinnor är undantaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0