Gubbar med mammor

Är man över 10 år borde man vara tillräckligt vuxen för att hålla reda på sina egna badkläder. Mötte en man som trodde att hans fru även var hans morsa..

Blev riktigt upprörd i går. Jag var på väg från gymmet, och i korridoren mötte jag ett äldre par som tydligen skulle  bada på IKSU för första gången. 
Kvinnan säger osäkert: Jag skulle gå till höger nu va? Hon tar några steg mot höger och kikar (Ja damernas omklädningsrum ligger till höger..)
Mannen: menmen ja måste ju ha mina badkläder!? Han kollar på kvinnans kasse
Kvinnan: Jaha men vars har du dom då?
Mannen: men dem har väll du? Jag trodde du skulle ta dem
Kvinnan: jag tog ju med mig mina badkläder, tog du inte med dina? Lämnade du dom hemma?

Ärligt, det här mannen i i 50-60 års åldern trodde alltså helt serriöst att hans fru skulle packa ned och ta med sig hans badkläder. Är inte han gammal nog att klara av det själv? Att han överför det ansvaret på sin fru..!! Skämmes. hoppas du fick simma naken. Nä jag tycker synd om frun, vad hände nu? fick hon bada ensam, var dom tvugna att åka hem och hämta badkläderna, struntade dom i det helt och hållet? Inget lördagsmys..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0