Såg detta på tjejjouren.se

På högstadiet visste jag inte ens att taffsa var övergrepp. Det visste dock Ametist Azordegan som anmälde 12 st killar på hennes skola för sexuella övergrepp, grym brud!



"I andra terminen i sjuan började killarna kalla tjejerna för hora och smygtafsas på rumpan. De tafsade dock så ofta och på så många att ingen tog det på större allvar. Det var som om det var allmän jargong. Men det hela eskalerade.

Killarna siktade in sig på mig och en annan tjej, de tafsade oftare och på fler ställen och de började göra det i gäng. En gång gick de ihop i ett gäng på åtta killar och knuffade in mig på skolans toa och började tafsa, hela tiden skrattandes. Och det här kom att upprepas cirka en gång i veckan.

Efter ett tag började jag kämpa emot. Men, jag skrattade också ofta tillsammans med dem. I äldre dagar har jag undrat varför och kommit på att jag hade var invaggad i jargongen under längre tid och tappat verklighetskoll. Jag verkade också vara rädd för att bli ovän med killarna, ville inte bråka för att jag ville ha dem ”på min sida”… bisarrt, jag vet." (http://www.tjejjouren.se/aktuellt/bloggen-530-742-skal/ametist-azordeganbratta-killar-knuffade-mig-pa-skolans-toa-1175)

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Vad tycker DU om killar som bloggar? Skulle vara tacksam om du kommenterade ditt svar på min blogg, vill gärna veta det då jag är själv en kille som bloggar :)



Tack ifall du svara! ;)

2010-04-15 @ 17:31:29
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0