systrar.net

Kom in på en sida som heter systrar.net som jag inte sett förut. En rätt intressant hemsida med både fakta om härskartekniker, feminism, patriarkat, webshop, forum sam nöjen och spännande artiklar. Hittade tex en väska i webshopen med detta tryck på:

 

Märkte även att systrar.net pratar mycket om Simone de Beauvior, vilket får mig att längta efter att slå upp det andra könet som jag fick i julklapp och vältra mig i aha-upplevelser. ("Slå upp det andra könet" låter ju lite grovt. Menar att slå upp som i att öppna boken det andra könet ;d ) 

"Simone de Beauvior menade att den manliga normen inte bara gör kvinnan till mannens motpol, utan också människans. Kvinnan är "det andra" och detta är något som Beauvoir menar har funnits i alla samhällen, vare sig det har gällt slavar, homosexuella eller kvinnor. Ofta är det minoriteter som blivit dominerade, men kvinnor är ju faktiskt inte en minoritet i samhället." (www.systrar.net)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0