Berlin ur genusperspektiv

I went to Berlin.



Första dagen kikade jag i skyltfönstret på KaDeWe (en av europas största shoppinggallerior) Killarna på gatan tittade mystiskt på den "kvinnliga" skylltdockan som stod upp och kissade i pissoaren. Underbart!



Så här säljer man glass i Tyskland. På väg till Slottet Charlottenburg stötte jag på denna glassskylt utanför en vanlig kiosk. Ja en lättklädd brud får en att bli sugen på lite.. ja glass?



På kvällen när jag och mina föräldrar går längst shoppinggatan Kürfustendamm hoppar en gubbe fram och ger en reklam flyer till min pappa. Dorett sexshop. gubben tycker alltså min farsa ska ta med sig frugan och kidsen och gå sexshop en vardagkväll?



Altes Museum. Gillar den här statyn. kvinnan är så stor, och mannen så liten. normbrytande. inte traditionella könsterotypen.



Altes snuskavdelning. Ett rum med snoppar och sexuellkonst



Undra vad den här konstnären hade för problem. Var är alla vaginor?



antik porr. väldigt penisfixerad



East side gallery. Manligt hångel på berlinmuren



På berlinmuren är gud en svart kvinna



En gymkedja som sattsat på ett gym enbart för kvinnor. segregering är inte bra, men vem har inte önskat att kunna lyfta skort på gymmet utan att bli utstirrad av massa spänniskillar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0