Dove reklam

Människor blir självsäkra av att efterlikna ideal. I Doves reklam för en deoderant som ska göra huden under armarna len efter rakning säger tjejen på tvn: jag känner mig mer självsäker nu. Jag vågar dansa och röra på mig.

Att man känner sig självsäker för att huden är len och inte stickig efter rakning tyder väll bara på att man inte är självsäker alls. Om tjejen i reklamen skulle vara självsäker, då skulle hon inte ens behöva raka sig under armarna.

Tills Doves deodorant kom vågade inte tjejer ens lyfta på armarna, dansa och röra på sig. Ja många tjejer vågar inte visa armhålan. Många tjejer blir självsäkra av att klä på ett "fejkat" utseende. mascara, foundation, push up, vaxning.. Tjejer måste efterlikna ett ideal för att känna sig självsäkra. Hur osäker på sig själv är man inte då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0